Váš nákupný vozíkZavrieť

Váš nákupný košík je momentálne prázdny.

Prihlásiť sa Zavrieť

Podmienky používania

OBSAH:

  1. VŠEOBECNÉ USTANOVENIA
  2. ELEKTRONICKÉ SLUŽBY V INTERNETOVOM OBCHODE
  3. PODMIENKY PRE UZAVRETIE KÚPNEJ ZMLUVY
  4. SPÔSOBY PLATBY A TERMÍNY PRE PRODUKT
  5. NÁKLADY, SPÔSOB A ČAS DODANIA A PREVZATIA VÝROBKU
  6. REKLAMÁCIA VÝROBKU
  7. MIMOSÚDNE POSTUPY PODÁVANIA SŤAŽNOSTÍ A NÁPRAVY A PRAVIDLÁ PRÍSTUPU K TÝMTO POSTUPOM
  8. PRÁVO NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
  9. USTANOVENIA TÝKAJÚCE SA OBCHODNÍKOV
  10. RECENZIE PRODUKTOV
  11. SPRACOVANIE ODPADU Z ELEKTRICKÝCH A ELEKTRONICKÝCH ZARIADENÍ
  12. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
  13. VZOR FORMULÁRA NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY

 

Tieto Pravidlá internetového obchodu pripravili právnici spoločnosti Prokonsumencki.pl. Internetový obchod www.vortexvr.sk dbá na práva spotrebiteľov. Spotrebiteľ sa nemôže vzdať práv, ktoré mu priznáva zákon o právach spotrebiteľov. Zmluvné ustanovenia, ktoré sú pre spotrebiteľa menej priaznivé ako ustanovenia zákona o právach spotrebiteľov, sú neplatné a namiesto nich sa uplatňujú ustanovenia zákona o právach spotrebiteľov. Ustanovenia týchto Obchodných podmienok teda nemajú za cieľ vylúčiť alebo obmedziť akékoľvek práva spotrebiteľa, ktoré mu prináležia podľa kogentných ustanovení zákona, a prípadné pochybnosti je potrebné vykladať v prospech spotrebiteľa. V prípade akéhokoľvek rozporu medzi ustanoveniami týchto Obchodných podmienok a vyššie uvedenými ustanoveniami majú prednosť a uplatnia sa tieto ustanovenia.

1.    VŠEOBECNÉ USTANOVENIA

1.1.      Internetový obchod, ktorý je dostupný na internetovej adrese www.vortexvr.sk, prevádzkuje PRZEMYSŁAW WARDZYŃSKI, vykonávajúci podnikateľskú činnosť pod názvom VORTEX CONSULTING PRZEMYSŁAW DANIEL WARDZYŃSKI, zapísaný v Centrálnom registri podnikateľských činností a informácií Poľskej republiky, ktorý vedie minister zodpovedný za hospodárstvo, so sídlom: adresa sídla a adresa na doručovanie: ul.   ul. Paczkowska 42, 04-693 Varšava, Poľsko, NIP 5262261767, REGON 386084236, e-mailová adresa: support@vortexvr.sk, tel. č: (+48) 516 530 153.

1.2.      Tieto zmluvné podmienky sú určené spotrebiteľom aj podnikateľom, ktorí používajú internetový obchod, pokiaľ nie je v konkrétnom ustanovení zmluvných podmienok uvedené inak.

1.3.      Správcom osobných údajov spracúvaných v internetovom obchode v súvislosti s plnením ustanovení týchto obchodných podmienok je predávajúci. Osobné údaje sa spracúvajú na účely, počas obdobia a na základe dôvodov a zásad uvedených v zásadách ochrany osobných údajov zverejnených na webovej stránke internetového obchodu. Zásady ochrany osobných údajov obsahujú predovšetkým zásady týkajúce sa spracúvania osobných údajov Prevádzkovateľom v Internetovom obchode, vrátane dôvodov, účelov a doby spracúvania osobných údajov a práv dotknutých osôb, ako aj informácie o používaní súborov cookies a analytických nástrojov v Internetovom obchode. Používanie Internetového obchodu vrátane uskutočňovania nákupov je dobrovoľné. Rovnako aj súvisiace poskytnutie osobných údajov Zákazníkom alebo Klientom využívajúcim Internetový obchod je dobrovoľné, až na výnimky uvedené v zásadách ochrany osobných údajov (uzatvorenie zmluvy a zákonné povinnosti Predávajúceho).

1.4.      Definície:

  • PRACOVNÝ DEŇ - jeden deň od pondelka do piatku okrem štátnych sviatkov.

  • REGISTRAČNÝ FORMULÁR - formulár dostupný v internetovom obchode, ktorý umožňuje vytvorenie účtu.

  • OBJEDNÁVKOVÝ FORMULÁR - Elektronická služba, interaktívny formulár dostupný v Internetovom obchode, ktorý umožňuje Objednávateľovi zadať Objednávku, najmä pridaním Produktov do elektronického košíka a špecifikovaním podmienok Kúpnej zmluvy vrátane spôsobu doručenia a platby.

  • ZÁKAZNÍK - (1) fyzická osoba spôsobilá na právne úkony v plnom rozsahu a v prípadoch ustanovených všeobecne záväznými právnymi predpismi aj fyzická osoba s obmedzenou spôsobilosťou na právne úkony; (2) právnická osoba alebo (3) organizačná zložka bez právnej subjektivity, ktorej právnu subjektivitu priznáva zákon - ktorá uzatvorila alebo má v úmysle uzatvoriť s Predávajúcim Kúpnu zmluvu.

  • OBČIANSKY ZÁKONNÍK - zákon o občianskom zákonníku z 23. apríla 1964 (Zbierka zákonov 1964 č. 16, položka 93 v znení neskorších predpisov).

  • ÚČET - Elektronická služba, súbor prostriedkov v IKT systéme Poskytovateľa služieb, označený individuálnym menom (loginom) a heslom poskytnutým Zákazníkom, v ktorom sú uložené údaje poskytnuté Zákazníkom a informácie o Objednávkach, ktoré Zákazník zadal v Internetovom obchode.

  • NEWSLETTER - elektronická služba, elektronická distribučná služba poskytovaná Poskytovateľom služieb prostredníctvom e-mailu, ktorá umožňuje všetkým Príjemcom služieb, ktorí ju využívajú, automaticky dostávať od Poskytovateľa služieb cyklický obsah po sebe nasledujúcich vydaní informačného bulletinu obsahujúceho informácie o Výrobkoch, novinkách a akciách v Internetovom obchode.

  • VÝROBOK - hnuteľná vec dostupná v Internetovom obchode (vrátane hnuteľnej veci s digitálnymi prvkami, t. j. obsahujúca digitálny obsah alebo digitálnu službu alebo s nimi spojená takým spôsobom, že absencia digitálneho obsahu alebo služby by bránila jej riadnemu fungovaniu), ktorá je predmetom kúpnej zmluvy medzi Zákazníkom a Predávajúcim.

  • PREDPISY - tieto predpisy internetového obchodu.

  • INTERNETOVÝ OBCHOD - internetový obchod poskytovateľa služieb dostupný na tejto internetovej adrese: vortexvr.sk.

  • PREDÁVAJÚCI; POSKYTOVATEĽ SLUŽIEB - PRZEMYSŁAW WARDZYŃSKI vykonávajúci podnikateľskú činnosť pod názvom VORTEX CONSULTING PRZEMYSŁAW DANIEL WARDZYŃSKI zapísaný v Centrálnom registri podnikateľskej činnosti a informácií Poľskej republiky vedenom ministrom hospodárstva, ktorý má: adresu miesta podnikania a adresu pre poskytovanie služieb:   ul. Paczkowska 42, 04-693 Varšava, Poľsko, NIP 5262261767, REGON 386084236, e-mailová adresa: support@vortexvr.sk, tel. č: (+48) 516 530 153.

  • PREDAJNÁ ZMLUVA - zmluva o predaji Výrobku uzatvorená alebo uzavretá medzi Zákazníkom a Predávajúcim prostredníctvom Internetového obchodu.

  • ELEKTRONICKÁ SLUŽBA - služba poskytovaná elektronicky Poskytovateľom služieb Zákazníkovi prostredníctvom Internetového obchodu.

  • UŽÍVATEĽ - (1) fyzická osoba spôsobilá na právne úkony v plnom rozsahu a v prípadoch ustanovených všeobecne záväznými právnymi predpismi aj fyzická osoba s obmedzenou spôsobilosťou na právne úkony; (2) právnická osoba alebo (3) organizačná zložka bez právnej subjektivity, ktorej právnu subjektivitu priznáva zákon, ktorá používa alebo má v úmysle používať Elektronickú službu.

  • ZÁKON O PRÁVACH SPOTREBITEĽOV - zákon z 30. mája 2014 o právach spotrebiteľov (Zbierka zákonov 2014, položka 827 v znení neskorších predpisov).

  • OBJEDNÁVKA - prejav vôle zákazníka predložený prostredníctvom objednávkového formulára a zameraný priamo na uzavretie zmluvy o predaji výrobku s predávajúcim.

2.    ELEKTRONICKÉ SLUŽBY V INTERNETOVOM OBCHODE

2.1.      V internetovom obchode sú k dispozícii tieto elektronické služby: V elektronickom obchode sú k dispozícii: účet, objednávkový formulár a informačný bulletin.

  • Účet - použitie účtu je možné po tom, čo zákazník vykoná dva po sebe nasledujúce kroky - (1) vyplní registračný formulár, (2) klikne na pole "Registrovať". V Registračnom formulári je potrebné, aby Príjemca služby uviedol tieto údaje Príjemcu služby: meno a priezvisko, e-mailovú adresu a heslo. Účet je možné vytvoriť aj zaškrtnutím príslušného políčka pri zadávaní Objednávky - účet sa vytvorí hneď po zadaní Objednávky.

    • Služba elektronického účtu sa poskytuje bezplatne na dobu neurčitú. Zákazník má možnosť kedykoľvek a bez uvedenia dôvodu zrušiť Účet (odstúpiť od Účtu) zaslaním príslušnej žiadosti Poskytovateľovi služieb, najmä prostredníctvom e-mailu na adresu: support@vortexvr.sk.

  • Objednávkový formulár - používanie objednávkového formulára sa začína, keď zákazník pridá prvý výrobok do elektronického nákupného košíka v internetovom obchode. Objednávka je podaná, keď Zákazník vykoná celkovo dva po sebe nasledujúce kroky - (1) vyplnenie Objednávkového formulára a (2) kliknutie na políčko "Potvrdiť nákup" na webovej stránke Internetového obchodu po vyplnení Objednávkového formulára. - až do tohto momentu je možné zadané údaje upravovať na vlastnú päsť (za týmto účelom sledujte zobrazené hlásenia a informácie dostupné na webovej stránke Internetového obchodu). V Objednávkovom formulári je potrebné, aby Zákazník uviedol nasledujúce údaje týkajúce sa Zákazníka: meno a priezvisko/názov spoločnosti, adresu (ulica, číslo domu/bytu, PSČ, mesto, krajina), e-mailovú adresu, kontaktné telefónne číslo a údaje týkajúce sa Kúpnej zmluvy: V prípade, že sa zákazník rozhodne pre výrobok (výrobky), je potrebné uviesť: výrobok (výrobky), množstvo výrobku (výrobkov), miesto a spôsob dodania výrobku (výrobkov), spôsob platby. V prípade Zákazníkov, ktorí nie sú spotrebiteľmi, je potrebné uviesť aj názov spoločnosti a daňové identifikačné číslo.

    • Elektronická služba objednávkového formulára sa poskytuje bezplatne, je jednorazovou službou a zaniká, keď je prostredníctvom nej podaná objednávka alebo keď zákazník prestane prostredníctvom nej vopred zadávať objednávky.

  • Newsletter - používanie Newsletteru je možné po zadaní e-mailovej adresy, na ktorú sa má zasielať ďalšie vydanie Newsletteru, v časti "Newsletter" viditeľnej na webovej stránke internetového obchodu a kliknutím na políčko "Prihlásiť sa". Prihlásiť sa k odberu Newslettera je možné aj zaškrtnutím príslušného políčka pri zadávaní Objednávky - po zadaní Objednávky sa Zákazník prihlási k odberu Newslettera.

    • Elektronická služba Newsletter sa poskytuje bezplatne na dobu neurčitú. Zákazník má možnosť kedykoľvek a bez udania dôvodu zrušiť odber Newslettera (odhlásenie z odberu Newslettera) zaslaním príslušnej žiadosti Poskytovateľovi služieb, najmä prostredníctvom e-mailu na adresu: support@vortexvr.sk.

2.2.      Technické požiadavky potrebné na prácu so systémom IKT používaným poskytovateľom služieb: (1) počítač, prenosný počítač alebo iné multimediálne zariadenie s prístupom na internet; (2) prístup k elektronickej pošte; (3) webový prehliadač v aktuálnej verzii: Mozilla Firefox; Internet Explorer; Opera; Google Chrome; Safari alebo Microsoft Edge; (4) odporúčané minimálne rozlíšenie obrazovky: 1024x768; (5) povolené súbory cookie a Javascript vo webovom prehliadači.

2.3.      Klient je povinný používať Internetový obchod spôsobom, ktorý je v súlade so zákonom a dobrými mravmi, s náležitým ohľadom na rešpektovanie osobných práv, autorských práv a duševného vlastníctva Poskytovateľa služieb a tretích strán. Klient je povinný zadávať údaje v súlade so skutočnosťou. Klientovi je zakázané poskytovať nezákonný obsah.

2.4.      Postup podávania sťažností týkajúcich sa elektronických služieb je uvedený v bode. 6 Pravidiel.

3.    PODMIENKY NA UZAVRETIE KÚPNEJ ZMLUVY

3.1.      K uzatvoreniu kúpnej zmluvy medzi zákazníkom a predávajúcim dochádza po tom, čo zákazník zadá objednávku prostredníctvom objednávkového formulára v internetovom obchode v súlade s bodom. 2.1.2 Obchodných podmienok.

3.2.      Cena Výrobku alebo odmeny za Výrobok uvedená na webovej stránke Internetového obchodu je uvedená v poľských zlotých a zahŕňa dane. O celkovej cene alebo odmene vrátane daní, a ak povaha Produktu neumožňuje pri primeranom odhade skorší výpočet ich výšky - o spôsobe, akým budú vypočítané, ako aj o nákladoch na dodanie (vrátane poplatkov za dopravu, doručenie alebo poštové služby) a iných nákladoch, a ak výšku týchto poplatkov nemožno určiť - o povinnosti ich zaplatenia, je Zákazník informovaný na stránkach Internetového obchodu, a to aj počas zadávania Objednávky a v okamihu prejavu vôle Zákazníka byť viazaný Kúpnou zmluvou.

3.3.      Postup pri uzatváraní kúpnej zmluvy v internetovom obchode prostredníctvom objednávkového formulára

  • K uzatvoreniu kúpnej zmluvy medzi zákazníkom a predávajúcim dochádza po tom, čo zákazník zadá objednávku v internetovom obchode v súlade s bodom. 2.1.2 Obchodných podmienok.

  • Po odoslaní objednávky predávajúci bezodkladne potvrdí jej prijatie a zároveň ju prijme na realizáciu. Potvrdenie prijatia Objednávky a jej prijatie na realizáciu je vykonané tak, že Predávajúci zašle Zákazníkovi na e-mailovú adresu uvedenú Zákazníkom v procese zadávania Objednávky príslušnú e-mailovú správu, ktorá obsahuje minimálne vyhlásenia Predávajúceho o prijatí Objednávky a jej prijatí na realizáciu, ako aj potvrdenie o uzatvorení Kúpnej zmluvy. Prijatím uvedenej e-mailovej správy Zákazníkom je Kúpna zmluva medzi Zákazníkom a Predávajúcim uzatvorená.

3.4.      Obsah uzatvorenej kúpnej zmluvy je zaznamenaný, zabezpečený a sprístupnený zákazníkovi (1) sprístupnením týchto obchodných podmienok na webovej stránke internetového obchodu a (2) zaslaním e-mailovej správy uvedenej v bode. 3.3.2. Obchodných podmienok. Obsah Kúpnej zmluvy je dodatočne zaznamenaný a zabezpečený v informačnom systéme Internetového obchodu Predávajúceho.

4.    SPÔSOBY PLATBY A TERMÍNY PRE PRODUKT

4.1.       Predávajúci sprístupní zákazníkovi nasledujúce spôsoby platby za kúpnu zmluvu:

  • Platba v hotovosti na dobierku.
  • Platba bankovým prevodom na bankový účet predávajúceho.
  • Elektronické platby a platby kreditnými kartami prostredníctvom Shopify Payments (Visa, Mastercard, Maestro, ShopPay, GooglePay, ApplePay, PayPal.com a Klarna.com - možné aktuálne platobné metódy sú uvedené na webovej stránke internetového obchodu na karte Informácie o platobných metódach a na webových stránkach https://www.shopify.com/payments a https://www.paypal.com.
    • Platba elektronických platieb a transakcií debetnou kartou sa uskutočňuje prostredníctvom Shopify Payments, PayPal.com alebo Klarna.com, podľa výberu zákazníka. Spracovanie elektronických platieb a debetných kariet vykonáva:
      • Shopify.com - spoločnosť Shopify Inc., 151 O'Connor Street, Ground floor, Ottawa, Ontario, K2P 2L8.

      • PayPal.com - spoločnosť PayPal (Europe) S.a r.l. & Cie, S.C.A., 5. poschodie 22-24 Boulevard Royal, L-2449, Luxemburg.

      • Elektronické platby Google Pay, Apple Pay.

4.2.      Predávajúci neumožňuje platbu v hotovosti pri osobnom odbere - ak si zákazník zvolí ako spôsob doručenia osobný odber, mal by použiť spôsoby platby dostupné v internetovom obchode.

4.3.      Termín platby:

  • Ak si zákazník zvolí platbu bankovým prevodom, elektronickou platbou alebo platobnou kartou, je povinný vykonať platbu do 7 kalendárnych dní od uzavretia kúpnej zmluvy.

  • Ak si zákazník zvolí platbu na dobierku, je povinný vykonať platbu pri doručení.

  • Ak sa zákazník rozhodne pre splátky, je povinný uhrádzať platby vybranému veriteľovi v súlade s dohodnutým splátkovým kalendárom.

5.    NÁKLADY, SPÔSOB A ČAS DODANIA A PREVZATIA VÝROBKU

5.1.      Dodanie Výrobku Zákazníkovi je spoplatnené, pokiaľ nie je v Kúpnej zmluve uvedené inak. Náklady na dodanie Výrobku (vrátane dopravy, doručenia a poštovného) sú Zákazníkovi uvedené na webových stránkach Internetového obchodu v informačnej záložke týkajúcej sa nákladov na dodanie a pri zadávaní Objednávky, a to aj v okamihu vyjadrenia vôle Zákazníka byť viazaný Kúpnou zmluvou.

5.2.      Osobný odber výrobku zákazníkom je bezplatný.

5.3.      Predávajúci poskytne Zákazníkovi nasledujúce spôsoby doručenia alebo prevzatia Výrobku:

  • SPS® - Do balíkomatu (1 - 2 dní)

  • SPS® - Na zberné miesto (1 - 2 dní)

  • Slovenská pošta® - Balíková pošta (1 - 2 dní)

  • Slovenská pošta® - Doručenie kuriérom (1 - 2 dní)

  • DHL® Parcel eCom (2 - 3 dni)

  • UPS® Express Saver - (1 deň)

  • UPS® Standard - (2-3 dni)

5.4.      Lehota na dodanie Výrobku Zákazníkovi je do 10 pracovných dní, pokiaľ nie je v popise Výrobku alebo počas procesu Objednávania uvedená kratšia lehota. V prípade Produktov s rôznymi dodacími lehotami je dodacou lehotou najdlhšia uvedená lehota, ktorá však nesmie presiahnuť 10 Pracovných dní. Začiatok lehoty na dodanie Výrobku Zákazníkovi sa počíta nasledovne:

  • Ak si zákazník zvolí platbu bankovým prevodom, elektronickou platbou alebo platobnou kartou - odo dňa pripísania finančných prostriedkov na bankový účet predávajúceho alebo zúčtovací účet.

  • Ak si zákazník zvolí platbu na dobierku - odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy.

  • V prípade, že si zákazník zvolí splátkový systém - odo dňa oznámenia veriteľa predávajúcemu o uzatvorení zmluvy o úvere so zákazníkom, najneskôr však odo dňa pripísania finančných prostriedkov z poskytnutého úveru na bankový účet predávajúceho.

5.5.      Termín pripravenosti Produktu na vyzdvihnutie Zákazníkom - Ak sa Zákazník rozhodne pre osobné vyzdvihnutie Produktu, Produkt musí byť pripravený na vyzdvihnutie Zákazníkom do 1 pracovného dňa, pokiaľ nie je v popise Produktu alebo počas procesu Objednávania uvedená kratšia lehota. V prípade Produktov s rôznymi termínmi pripravenosti na odber sa za termín pripravenosti na odber považuje najdlhší uvedený termín, ktorý však nesmie presiahnuť 1 Pracovný deň. O pripravenosti Produktu na odber bude Predávajúci Zákazníka dodatočne informovať. Začiatok lehoty pripravenosti Produktu na vyzdvihnutie Zákazníkom sa počíta nasledovne:

  • Ak si zákazník zvolí platbu bankovým prevodom, elektronickou platbou alebo platobnou kartou - odo dňa pripísania finančných prostriedkov na bankový účet predávajúceho alebo zúčtovací účet.

  • V prípade, že si zákazník zvolí splátkový systém - odo dňa oznámenia veriteľa predávajúcemu o uzatvorení zmluvy o úvere so zákazníkom, najneskôr však odo dňa pripísania finančných prostriedkov z poskytnutého úveru na bankový účet predávajúceho.

6.    POSTUP PRI VYBAVOVANÍ SŤAŽNOSTÍ

6.1.      Tento článok 6 Obchodných podmienok stanovuje postup pri vybavovaní sťažností, ktorý je spoločný pre všetky sťažnosti podané Predávajúcemu, najmä sťažnosti týkajúce sa Produktov, Kúpnych zmlúv, Elektronických služieb a iných sťažností súvisiacich s činnosťou Predávajúceho alebo Internetového obchodu.

6.2.      Sťažnosť možno podať napríklad:

  • elektronicky e-mailom na adresu: support@vortexvr.sk.

6.3.      Odoslanie alebo vrátenie výrobku v rámci reklamácie je možné vykonať na uvedenej adrese: Budovateľská 1234 (123kurier DEPO), 03853 Turany.

6.4.      V popise sťažnosti sa odporúča uviesť: (1) informácie a okolnosti týkajúce sa predmetu reklamácie, najmä charakter a dátum vzniku nezrovnalosti alebo nesúladu so zmluvou; (2) požiadavku na spôsob uvedenia reklamácie do súladu so zmluvou alebo vyhlásenie o znížení ceny alebo odstúpenie od zmluvy alebo iný nárok; a (3) kontaktné údaje reklamujúceho - uľahčí a urýchli to vybavenie reklamácie. Požiadavky uvedené v predchádzajúcej vete majú len formu odporúčania a nemajú vplyv na účinnosť sťažností podaných bez odporúčaného opisu sťažnosti.

6.5.      Ak sa počas vybavovania sťažnosti zmenia kontaktné údaje, ktoré sťažovateľ uviedol, je sťažovateľ povinný to oznámiť predávajúcemu.

6.6.      Sťažovateľ môže pripojiť dôkazy (napr. fotografie, dokumenty alebo výrobok) týkajúce sa predmetu sťažnosti. Predávajúci môže tiež požiadať sťažovateľa o poskytnutie dodatočných informácií alebo zaslanie dôkazov (napr. fotografií), ak to predávajúcemu uľahčí a urýchli prešetrenie sťažnosti.

6.7.      Predávajúci odpovie na reklamáciu bezodkladne, najneskôr však do 14 kalendárnych dní od jej prijatia.

6.8.      Základ a rozsah zákonnej zodpovednosti predávajúceho je stanovený všeobecne záväznými právnymi predpismi, najmä Občianskym zákonníkom, zákonom o právach spotrebiteľa a zákonom o poskytovaní elektronických služieb z 18. júla 2002 (Zbierka zákonov č. 144, položka 1204 v platnom znení). Ďalšie informácie týkajúce sa zodpovednosti Predávajúceho za súlad Výrobku s Kúpnou zmluvou v zmysle zákona sú uvedené nižšie:

  • V prípade reklamácie Výrobku - hnuteľnej veci - zakúpeného Zákazníkom na základe Kúpnej zmluvy uzatvorenej s Predávajúcim do 31. decembra 2022, sa postupuje podľa ustanovení Občianskeho zákonníka v znení účinnom do 31. decembra 2022, najmä podľa § 556 až 576 Občianskeho zákonníka. Tieto ustanovenia vymedzujú najmä základ a rozsah zodpovednosti Predávajúceho voči Zákazníkovi, ak má predaný Výrobok fyzickú alebo právnu vadu (záruka). Podľa § 558 ods. 1 Občianskeho zákonníka je záručná zodpovednosť Predávajúceho za Produkt zakúpený podľa predchádzajúcej vety voči Zákazníkovi, ktorý nie je spotrebiteľom, vylúčená.

  • V prípade reklamácie Výrobku - hnuteľnej veci (vrátane hnuteľnej veci s digitálnymi prvkami), avšak s výnimkou hnuteľnej veci, ktorá slúži len ako nosič digitálneho obsahu - zakúpeného Zákazníkom na základe Kúpnej zmluvy uzatvorenej s Predávajúcim od januára 2023, sa postupuje podľa ustanovení Zákona o právach spotrebiteľa v znení účinnom od 1. januára 2023, najmä podľa § 43a až 43g Zákona o právach spotrebiteľa. Tieto ustanovenia určujú najmä základ a rozsah zodpovednosti Predávajúceho voči spotrebiteľovi, ak Výrobok nie je v súlade s Kúpnou zmluvou.

6.9.      Okrem zákonnej zodpovednosti môže byť na Výrobok poskytnutá záruka - ide o zmluvnú (dodatočnú) zodpovednosť a možno ju uplatniť, ak sa na daný Výrobok vzťahuje záruka. Záruku môže poskytnúť aj iný subjekt ako Predávajúci (napr. výrobca alebo distribútor). Podrobné podmienky zodpovednosti zo záruky vrátane údajov o subjekte zodpovednom za realizáciu záruky a subjekte oprávnenom na jej uplatnenie sú k dispozícii v popise záruky, napr. v záručnom liste alebo na inom mieste týkajúcom sa poskytnutia záruky. Predávajúci upozorňuje, že v prípade nesúladu výrobku so zmluvou má zákazník právo na právne prostriedky nápravy zo strany a na náklady predávajúceho a že záruka nemá vplyv na tieto prostriedky nápravy.

6.10.    Ustanovenia bodu 6.8.2. Obchodných podmienok týkajúce sa spotrebiteľa sa vzťahujú aj na Zákazníka, ktorý je fyzickou osobou a uzatvára zmluvu priamo súvisiacu s jeho podnikateľskou činnosťou, ak z obsahu takejto zmluvy vyplýva, že pre takúto osobu nemá profesionálny charakter, vyplývajúci najmä z predmetu jeho podnikateľskej činnosti sprístupneného na základe ustanovení o Centrálnom registri a informáciách o podnikateľskej činnosti.

7.    MIMOSÚDNE POSTUPY PODÁVANIA SŤAŽNOSTÍ A NÁPRAVY A PRAVIDLÁ PRÍSTUPU K TÝMTO POSTUPOM

7.1.      Medzi metódy mimosúdneho riešenia sporov patria: 1) umožnenie zblíženia stanovísk strán, napr. prostredníctvom mediácie; 2) navrhnutie riešenia sporu, napr. prostredníctvom zmierovacieho konania; 3) vyriešenie sporu a uloženie riešenia stranám, napr. prostredníctvom rozhodcovského konania (zmierovací súd). Podrobné informácie o možnosti zákazníka, ktorý je spotrebiteľom, využiť mimosúdne spôsoby vybavovania sťažností a uplatňovania nárokov, pravidlá prístupu k týmto postupom a prehľadný vyhľadávač subjektov zaoberajúcich sa zmierovacím riešením sporov sú dostupné na webovom sídle ÚRSO na adrese https://polubowne.uokik.gov.pl/.

7.2.      U predsedu Úradu pre hospodársku súťaž a ochranu spotrebiteľa je zriadené kontaktné miesto, ktorého úlohou je okrem iného poskytovať spotrebiteľom informácie o mimosúdnom riešení spotrebiteľských sporov. Spotrebitelia sa môžu na toto miesto obrátiť: (1) telefonicky - na telefónnom čísle 22 55 60 332 alebo 22 55 60 333; (2) e-mailom - zaslaním správy na adresu: kontakt.adr@uokik.gov.pl alebo (3) písomne alebo osobne - v sídle úradu na adrese Plac Powstańców Warszawy 1 vo Varšave (00-030).

7.3.      Spotrebiteľ má k dispozícii nasledujúce príklady mimosúdnych postupov podávania sťažností a nápravy: (1) návrh na mimosúdne riešenie sporu na stály zmierovací súd pre spotrebiteľov; (2) návrh na mimosúdne riešenie sporu na krajského inšpektora obchodnej inšpekcie; alebo (3) pomoc okresného (mestského) spotrebiteľského ombudsmana alebo spoločenskej organizácie, ktorej štatutárne úlohy zahŕňajú ochranu spotrebiteľa (napr. Federácia spotrebiteľov, Združenie poľských spotrebiteľov). Poradenstvo sa poskytuje okrem iného prostredníctvom e-mailu na adrese porady@dlakonsumentow.pl a na telefónnom čísle spotrebiteľskej linky 801 440 220 (linka je v prevádzke v pracovné dni od 8.00 do 18.00 h, poplatok za hovor podľa tarify operátora).

7.4.      Platforma na online riešenie sporov medzi spotrebiteľmi a obchodníkmi na úrovni EÚ (platforma ODR) je k dispozícii na adrese http://ec.europa.eu/odr. Platforma ODR je interaktívna a viacjazyčná webová stránka s jednotným kontaktným miestom pre spotrebiteľov a obchodníkov, ktorí sa snažia o mimosúdne riešenie sporu týkajúceho sa zmluvných záväzkov vyplývajúcich z online kúpnej zmluvy alebo zmluvy o poskytovaní služieb (viac informácií nájdete na webovej stránke samotnej platformy alebo na webovej adrese Úradu pre hospodársku súťaž a ochranu spotrebiteľa: https://polubowne.uokik.gov.pl/platforma-odr,161,pl.html).

8.    PRÁVO NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY

8.1.      Spotrebiteľ, ktorý uzavrel zmluvu na diaľku, môže do 14 kalendárnych dní odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu a bez toho, aby mu vznikli náklady, s výnimkou nákladov uvedených v bode. 8.8 Pravidiel. Na dodržanie lehoty stačí zaslať vyhlásenie pred jej uplynutím. Vyhlásenie o odstúpení od zmluvy možno urobiť napr:

  • elektronicky e-mailom na adresu: support@vortexvr.sk.

8.2.      Vzor formulára na odstúpenie od zmluvy je uvedený v prílohe 2 k zákonu o právach spotrebiteľov a je k dispozícii aj v bode. 13 nariadenia. Spotrebiteľ môže použiť vzorový formulár, nie je to však povinné.

8.3.      Začína plynúť lehota na odstúpenie od zmluvy:

  • pri zmluve, v rámci ktorej predávajúci dodáva výrobok, pričom je povinný previesť jeho vlastníctvo (napr. kúpna zmluva) - od prevzatia výrobku spotrebiteľom alebo ním určenou treťou osobou, ktorá nie je prepravcom, a v prípade zmluvy, ktorá: (1) zahŕňa viacero Výrobkov, ktoré sa dodávajú samostatne, v dávkach alebo po častiach - od prevzatia posledného Výrobku, dávky alebo časti, alebo (2) zahŕňa pravidelné dodávky Výrobkov na stanovené obdobie - od prevzatia prvého Výrobku;

  • v prípade ostatných zmlúv odo dňa uzavretia zmluvy.

8.4.      V prípade odstúpenia od zmluvy uzavretej na diaľku sa zmluva považuje za neuzavretú.

8.5.      Predávajúci je povinný bezodkladne, najneskôr do 14 kalendárnych dní odo dňa doručenia vyhlásenia spotrebiteľa o odstúpení od zmluvy, vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré spotrebiteľ uhradil, vrátane nákladov na doručenie Výrobku (s výnimkou dodatočných nákladov vyplývajúcich zo spôsobu doručenia, ktorý si spotrebiteľ zvolil inak ako najlacnejší bežný spôsob doručenia dostupný v Internetovom obchode). Predávajúci vráti platbu rovnakým spôsobom platby, aký použil spotrebiteľ, pokiaľ spotrebiteľ výslovne nesúhlasil s iným spôsobom vrátenia platby, ktorý spotrebiteľovi nespôsobuje žiadne náklady. Ak Predávajúci neponúkol spotrebiteľovi, že si Výrobok vyzdvihne sám, môže Predávajúci zadržať vrátenie platby prijatej od spotrebiteľa, kým nedostane Výrobok späť alebo kým spotrebiteľ nepredloží doklad o jeho vrátení, podľa toho, ktorá udalosť nastane skôr.

8.6.      Spotrebiteľ je povinný bezodkladne, najneskôr do 14 kalendárnych dní odo dňa odstúpenia od zmluvy, vrátiť Výrobok Predávajúcemu alebo ho odovzdať osobe poverenej Predávajúcim na jeho prevzatie, pokiaľ Predávajúci neponúkol, že si Výrobok vyzdvihne sám. Na dodržanie lehoty postačuje zaslať Výrobok späť pred uplynutím doby jeho platnosti. Spotrebiteľ môže Výrobok vrátiť na adresu: Budovateľská 1234 (123kurier DEPO), 03853 Turany.

8.7.      Spotrebiteľ zodpovedá za akékoľvek zníženie hodnoty výrobku, ktoré vzniklo v dôsledku používania výrobku nad rámec toho, čo je nevyhnutné na zistenie povahy, vlastností a fungovania výrobku.

8.8.      Možné náklady spojené s odstúpením od zmluvy, ktoré je spotrebiteľ povinný znášať:

  • Ak si spotrebiteľ zvolil iný spôsob doručenia Výrobku ako najlacnejší bežný spôsob doručenia dostupný v Internetovom obchode, Predávajúci nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi žiadne dodatočné náklady, ktoré spotrebiteľovi vzniknú.

  • Spotrebiteľ znáša priame náklady na vrátenie výrobku.

  • V prípade výrobku, ktorý je službou, ktorej poskytovanie sa začalo - na výslovnú žiadosť spotrebiteľa - pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, je spotrebiteľ, ktorý uplatní svoje právo na odstúpenie od zmluvy po podaní takejto žiadosti, povinný zaplatiť za plnenie poskytnuté do odstúpenia od zmluvy. Suma, ktorá sa má zaplatiť, sa vypočíta v pomere k tomu, čo bolo poskytnuté, s prihliadnutím na cenu alebo odmenu dohodnutú v zmluve. Ak je cena alebo odmena neprimerane vysoká, základom pre výpočet tejto sumy je trhová hodnota plnenia.

8.9.      Právo spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku sa nevzťahuje na zmluvy:

  • (1) za poskytnutie služby, za ktorú je spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu, ak predávajúci vykonal službu v plnom rozsahu s výslovným a predchádzajúcim súhlasom spotrebiteľa, ktorý bol pred poskytnutím služby predávajúcim informovaný, že po vykonaní služby predávajúcim stráca právo na odstúpenie od zmluvy, a túto skutočnosť vzal na vedomie; (2) pri ktorých cena alebo odmena závisí od výkyvov na finančnom trhu, ktoré predávajúci nemôže ovplyvniť a ktoré môžu nastať pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy; (3) pri ktorých je predmetom plnenia výrobok, ktorý nie je prefabrikovaný, vyrobený podľa špecifikácie spotrebiteľa alebo slúžiaci na uspokojenie jeho individuálnych potrieb; (4) v ktorej je predmetom plnenia výrobok, ktorý sa rýchlo kazí alebo má krátku dobu trvanlivosti; (5) v ktorej je predmetom plnenia výrobok dodávaný v uzavretom obale, ktorý nemožno po otvorení vrátiť zo zdravotných alebo hygienických dôvodov, ak bol obal po dodaní otvorený; (6) v ktorých predmetom plnenia sú Výrobky, ktoré sú po dodaní vzhľadom na svoju povahu neoddeliteľne spojené s inými vecami; (7) v ktorých predmetom plnenia sú alkoholické nápoje, ktorých cena bola dohodnutá pri uzatvorení Kúpnej zmluvy, ktorých dodanie sa môže uskutočniť až po 30 dňoch a ktorých hodnota závisí od výkyvov na trhu, na ktoré nemá Predávajúci vplyv; (8) pri ktorých spotrebiteľ výslovne požiadal, aby k nemu predávajúci prišiel za účelom vykonania neodkladnej opravy alebo údržby; ak predávajúci poskytne iné dodatočné služby, ako spotrebiteľ požadoval, alebo dodá iné výrobky ako náhradné diely potrebné na vykonanie opravy alebo údržby, spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy, pokiaľ ide o dodatočné služby alebo výrobky; (9) ak je predmetom plnenia zvuková alebo obrazová nahrávka alebo počítačový softvér dodaný v zapečatenom obale, ak bol obal po dodaní otvorený; (10) na dodávku novín, periodík alebo časopisov, s výnimkou zmluvy o predplatnom; (11) uzavretej formou verejnej dražby; (12) na poskytnutie ubytovania na iné ako obytné účely, prepravu tovaru, prenájom automobilov, stravovanie, služby týkajúce sa voľného času, zábavy, športových alebo kultúrnych podujatí, ak je v zmluve uvedený dátum alebo obdobie poskytnutia služby; (13) pri poskytovaní digitálneho obsahu nedodávaného na hmotnom nosiči, za ktorý je spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu, ak predávajúci začal plniť s výslovným a predchádzajúcim súhlasom spotrebiteľa, ktorý bol pred poskytnutím služby predávajúcim informovaný o tom, že po poskytnutí služby predávajúcim a jej potvrdení stráca právo na odstúpenie od zmluvy, a ak predávajúci poskytol spotrebiteľovi potvrdenie uvedené v čl. 15 ods. 1 a 2 alebo § 21 ods. 1 zákona o právach spotrebiteľa; 14) pri poskytovaní služieb, za ktoré je spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu, v prípade ktorých spotrebiteľ výslovne požiadal predávajúceho, aby sa dostavil na opravu do domácnosti spotrebiteľa a služba už bola s výslovným a predchádzajúcim súhlasom spotrebiteľa v plnom rozsahu vykonaná.

8.10.    Ustanovenia obsiahnuté v tomto bode 8. Obchodných podmienok týkajúce sa spotrebiteľa sa od 1. januára 2021 a pre zmluvy uzatvorené od tohto dátumu uplatňujú aj na Zákazníka alebo Klienta, ktorý je fyzickou osobou a uzatvára zmluvu priamo súvisiacu s jeho podnikateľskou činnosťou, ak z obsahu tejto zmluvy vyplýva, že pre túto osobu nemá profesionálny charakter, vyplývajúci najmä z predmetu jej podnikateľskej činnosti, sprístupneného na základe ustanovení o Centrálnom registri a informáciách o podnikateľskej činnosti.

9.    USTANOVENIA TÝKAJÚCE SA OBCHODNÍKOV

9.1.      Tento článok 9 Obchodných podmienok a všetky ustanovenia v ňom obsiahnuté sú určené, a teda záväzné len pre zákazníka alebo príjemcu služby, ktorý nie je spotrebiteľom. Okrem toho od 1. januára 2021 a pre zmluvy uzatvorené od tohto dátumu platí, že tento bod Obchodných podmienok a všetky ustanovenia v ňom obsiahnuté nie sú určené, a teda nie sú záväzné pre Zákazníka alebo Príjemcu služby, ktorý je fyzickou osobou uzatvárajúcou zmluvu priamo súvisiacu s jeho podnikateľskou činnosťou, ak z obsahu tejto zmluvy vyplýva, že pre túto osobu nemá profesionálny charakter, vyplývajúci najmä z predmetu jej podnikateľskej činnosti, sprístupneného na základe ustanovení o Centrálnom registri a informáciách o podnikateľskej činnosti, pokiaľ nie je zakázané uplatniť na tieto osoby ustanovenia obsiahnuté v tomto bode Obchodných podmienok.

9.2.      Predávajúci má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy do 14 kalendárnych dní odo dňa jej uzavretia. Odstúpenie od Kúpnej zmluvy sa v tomto prípade môže uskutočniť bez uvedenia dôvodu a nezakladá žiadne nároky Zákazníka voči Predávajúcemu.

9.3.      Záručná zodpovednosť predávajúceho za výrobok alebo za nesúlad výrobku s kúpnou zmluvou je vylúčená.

9.4.      Predávajúci odpovie na sťažnosť do 30 kalendárnych dní od jej prijatia.

9.5.      Predávajúci má právo obmedziť dostupné spôsoby platby, vrátane požiadavky na zaplatenie vopred v plnej výške alebo čiastočne, bez ohľadu na spôsob platby zvolený zákazníkom a skutočnosť uzavretia kúpnej zmluvy.

9.6.      Poskytovateľ služieb môže vypovedať zmluvu o poskytovaní elektronických služieb s okamžitou platnosťou a bez uvedenia dôvodu zaslaním príslušného vyhlásenia Príjemcovi služieb.

9.7.      Zodpovednosť poskytovateľa služieb/predávajúceho voči klientovi/zákazníkovi, bez ohľadu na jej právny základ, je obmedzená - tak v rámci jednej pohľadávky, ako aj pre všetky pohľadávky spolu - do výšky zaplatenej ceny a nákladov na dodanie podľa kúpnej zmluvy, najviac však do výšky tisíc zlotých. Obmedzenie sumy uvedenej v predchádzajúcej vete sa vzťahuje na všetky nároky Klienta/Objednávateľa voči Poskytovateľovi služieb/Predávajúcemu, a to aj v prípade, ak nedošlo k uzatvoreniu Kúpnej zmluvy alebo ak sa Kúpna zmluva netýka. Poskytovateľ služieb/Predajca zodpovedá Príjemcovi služieb/Objednávateľovi len za typické škody predvídateľné v čase uzavretia zmluvy a nezodpovedá za ušlý zisk. Predávajúci tiež nezodpovedá za prípadné oneskorenie prepravy zásielky.

9.8.      Všetky spory, ktoré vzniknú medzi predávajúcim/poskytovateľom služieb a zákazníkom/poskytovateľom služieb, sa budú riešiť na súde príslušnom podľa sídla predávajúceho/poskytovateľa služieb.

10.  RECENZIE PRODUKTOV

10.1.    Predávajúci umožňuje svojim Zákazníkom vydávať a sprístupňovať stanoviská k Výrobkom a Internetovému obchodu za podmienok uvedených v tejto časti Obchodných podmienok.

10.2.    Zákazník môže vyjadriť svoj názor na výrobok alebo na internetový obchod prostredníctvom formulára spätnej väzby. Tento formulár môže byť k dispozícii priamo na webovej stránke Internetového obchodu (vrátane externého widgetu) alebo môže byť sprístupnený prostredníctvom individuálneho odkazu, ktorý Zákazník dostane po nákupe na e-mailovú adresu, ktorú Zákazník uviedol. Pri pridávaní názoru môže Zákazník pridať aj grafické hodnotenie alebo obrázok Výrobku - ak je takáto možnosť vo formulári na vyjadrenie názoru k dispozícii.

10.3.    Posudok na výrobok môže byť vydaný len na výrobky skutočne zakúpené v internetovom obchode predávajúceho a zákazníkom, ktorý si zakúpil posudzovaný výrobok. Je zakázané uzatvárať fiktívne alebo predstierané kúpne zmluvy za účelom vydania stanoviska k Výrobku. Stanovisko k Internetovému obchodu môže vydať osoba, ktorá je Zákazníkom Internetového obchodu.

10.4.    Pridávanie názorov klientmi sa nesmie používať na nezákonné činnosti, najmä na činnosti, ktoré predstavujú nekalú súťaž alebo činnosti, ktoré porušujú osobné práva, práva duševného vlastníctva alebo iné práva predávajúceho alebo tretích strán. Pri pridávaní názoru je Zákazník povinný konať v súlade so zákonom, týmito Obchodnými podmienkami a dobrými mravmi.

10.5.    Názory môžu byť sprístupnené priamo na webovej stránke internetového obchodu (napr. pri danom produkte) alebo na externej službe zhromažďovania názorov, s ktorou predávajúci spolupracuje a na ktorú je na webovej stránke internetového obchodu odkaz (vrátane externého widgetu umiestneného na webovej stránke internetového obchodu).

10.6.    Predávajúci zabezpečí, aby uverejnené recenzie výrobkov pochádzali od jeho zákazníkov, ktorí si daný výrobok zakúpili. Na tento účel Predávajúci podnikne nasledujúce kroky na overenie, že recenzie pochádzajú od jeho Zákazníkov:

  • Uverejnenie stanoviska vydaného prostredníctvom formulára dostupného priamo na webovej stránke internetového obchodu si vyžaduje predchádzajúce overenie poskytovateľom služieb. Overenie spočíva v kontrole súladu stanoviska s týmito Obchodnými podmienkami, najmä v kontrole, či osoba poskytujúca stanovisko je klientom Internetového obchodu - v tomto prípade Predávajúci kontroluje, či táto osoba uskutočnila nákup v Internetovom obchode, a v prípade stanoviska k Produktu Predávajúci dodatočne kontroluje, či táto osoba zakúpila recenzovaný Produkt. Overenie sa uskutočňuje bez zbytočného odkladu.

  • Predávajúci zasiela svojim Zákazníkom (aj prostredníctvom externej služby spätnej väzby, s ktorou spolupracuje) individuálny odkaz na e-mailovú adresu, ktorú Zákazník uviedol pri nákupe - týmto spôsobom je prístup k formuláru spätnej väzby umožnený len Zákazníkovi, ktorý si zakúpil Produkt v Internetovom obchode.

  • V prípade pochybností Predávajúceho alebo námietok adresovaných Predávajúcemu inými Zákazníkmi alebo tretími stranami, či daný názor pochádza od Zákazníka alebo či si daný Zákazník zakúpil daný Produkt, si Predávajúci vyhradzuje právo kontaktovať autora názoru s cieľom objasniť a potvrdiť, že je skutočne Zákazníkom Internetového obchodu alebo si zakúpil recenzovaný Produkt.

10.7.    Akékoľvek pripomienky, odvolania proti overeniu stanoviska alebo námietky týkajúce sa toho, či dané stanovisko pochádza od zákazníka alebo či si daný zákazník zakúpil daný výrobok, možno podať spôsobom analogickým s postupom podávania sťažností uvedeným v oddiele 6 Obchodných podmienok.

10.8.    Predávajúci nezverejní ani nedovolí, aby iná osoba zverejnila nepravdivé názory alebo odporúčania zákazníkov, a neskreslí názory alebo odporúčania zákazníkov s cieľom propagovať svoje výrobky. Predávajúci poskytuje pozitívne aj negatívne recenzie. Predávajúci neposkytuje sponzorované recenzie.

11.  SPRACOVANIE ODPADU Z ELEKTRICKÝCH A ELEKTRONICKÝCH ZARIADENÍ

11.1.    Cieľom tohto oddielu 11 predpisov a všetkých ustanovení v ňom obsiahnutých je splniť informačné povinnosti distribútorov zariadení v zmysle článku 4 ods. 2 zákona o odpade z elektrických a elektronických zariadení z 11. septembra 2015 (Zbierka zákonov z roku 2015, položka 1688, v znení neskorších predpisov).

11.2.    Odpad z elektrických a elektronických zariadení (označený symbolom triedeného zberu) je zakázané umiestňovať spolu s iným odpadom. Držiteľ odpadu z elektrozariadení z domácností je povinný odovzdať ho osobe vykonávajúcej zber elektroodpadu alebo subjektu oprávnenému na zber elektroodpadu.

11.3.    Predávajúci je povinný bezplatne prevziať od domácností na svojich predajných miestach odpadové zariadenie za predpokladu, že ide o zariadenie rovnakého typu a plnilo rovnaké funkcie ako predané zariadenie.

11.4.    Pri dodaní zariadenia domácnosti zákazníkovi je predávajúci povinný bezplatne prevziať použité zariadenie domácnosti v mieste dodania takéhoto zariadenia za predpokladu, že použité zariadenie je rovnakého typu a plní rovnaké funkcie ako dodané zariadenie. Vôľu odovzdať použité zariadenie Predávajúcemu v uvedenom prípade je možné oznámiť v poznámkach pre Predávajúceho v procese zadávania Objednávky a v elektronickej forme prostredníctvom e-mailu na adresu: support@vortexvr.sk bezodkladne po zadaní Objednávky Zákazníkom.

11.5.    Zákazník má možnosť vrátiť použité vybavenie pre domácnosť, ktorého vonkajšie rozmery nepresahujú 25 cm, v ktorejkoľvek predajni s predajnou plochou najmenej 400 m2 určenou na predaj vybavenia pre domácnosť bez toho, aby si musel kupovať nové vybavenie.

11.6.    Predávajúci môže odmietnuť prijatie:

  • odpadové zariadenie, ktoré v dôsledku svojej kontaminácie predstavuje riziko pre zdravie alebo život osôb, ktoré odpadové zariadenie prijímajú, a

  • nekompletné odpadové zariadenia a časti z odpadových zariadení, ktorých zber je zakázaný v súlade s článkom 35 ods. 1 zákona o odpade z elektrických a elektronických zariadení z 11. septembra 2015 (Zbierka zákonov z roku 2015, položka 1688, v znení neskorších predpisov).

11.7.    V uvedených prípadoch môže zákazník odovzdať použité zariadenie na príslušnom zbernom mieste odpadových zariadení alebo prevádzkovateľovi spracovateľského zariadenia.

11.8.    Príklady zberných miest odpadových zariadení v meste Varšava:

  • Miesto selektívneho zberu odpadu (PSZOK) na ulici Płytowa 1, 03-046 Varšava (Białołęka).

  • Miesto selektívneho zberu odpadu (PSZOK) na ulici Zawodzie 1, 02-981 Varšava (Mokotow).

11.9.    Informácie o všetkých zberných miestach odpadových zariadení v celej krajine sú k dispozícii prostredníctvom vyhľadávača v štátnom registri subjektov - BDO na tejto webovej adrese: https://rejestr-bdo.mos.gov.pl/Registry/Index?pageNumber=1&placeType=residenceOrBusinessAddress&t=1675268278907&tables=ActivityScope4Table2.

12.  ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

12.1.    Zmluvy uzatvorené prostredníctvom internetového obchodu sa uzatvárajú v poľskom jazyku.

12.2.    Zmena rokovacieho poriadku:

  • Poskytovateľ služieb si vyhradzuje právo zmeniť tieto podmienky z dôležitých dôvodov, t. j: zmeny právnych predpisov; zmeny spôsobov alebo termínov platieb alebo doručovania, ktoré podliehajú zákonným alebo regulačným povinnostiam; zmeny rozsahu alebo formy poskytovaných Elektronických služieb; pridanie nových Elektronických služieb; potreba čeliť nepredvídateľnej a bezprostrednej hrozbe súvisiacej s ochranou Internetového obchodu vrátane Elektronických služieb a Príjemcov služieb/zákazníkov pred podvodmi, malvérom, spamom, únikom údajov alebo inými hrozbami v oblasti kybernetickej bezpečnosti - v rozsahu, v akom tieto zmeny ovplyvňujú vykonávanie týchto Obchodných podmienok.

  • Oznámenie o navrhovaných zmenách sa zašle najmenej 15 dní pred dátumom účinnosti takýchto zmien, pričom zmena môže byť vykonaná bez dodržania 15-dňovej lehoty na oznámenie, ak poskytovateľ služieb: (1) podlieha zákonnej alebo regulačnej povinnosti, na základe ktorej je povinný zmeniť svoje Podmienky takým spôsobom, že nie je schopný dodržať 15-dňovú lehotu na oznámenie, alebo (2) musí výnimočne zmeniť svoje Podmienky, aby riešil nepredvídanú a bezprostrednú hrozbu súvisiacu s ochranou Internetového obchodu vrátane Elektronických služieb a Príjemcov služieb/zákazníkov pred podvodmi, škodlivým softvérom, spamom, únikom údajov alebo inými hrozbami v oblasti kybernetickej bezpečnosti. V posledných dvoch prípadoch uvedených v predchádzajúcej vete sa implementácia zmien uskutoční s okamžitou účinnosťou, pokiaľ nie je možná alebo potrebná dlhšia doba implementácie, ktorú Poskytovateľ služieb v každom prípade oznámi.

  • V prípade zmlúv trvalého charakteru (napr. poskytovanie elektronickej služby - účtu) má zákazník právo vypovedať zmluvu s poskytovateľom služieb pred uplynutím lehoty na oznámenie navrhovaných zmien. Takáto výpoveď nadobúda účinnosť do 15 dní od doručenia oznámenia. V prípade nepretržitého trvania zmluvy sú zmenené Obchodné podmienky pre Príjemcu služby záväzné, ak bol Príjemca služby riadne informovaný o zmenách v súlade s lehotou na oznámenie pred ich vykonaním a počas tejto lehoty nevypovedal zmluvu. Okrem toho môže Príjemca služby kedykoľvek po doručení oznámenia o zmenách akceptovať vykonávané zmeny, a tým sa vzdať pokračovania lehoty na oznámenie. V prípade uzavretia zmluvy inej ako trvajúcej zmluvy sa zmeny a doplnenia Obchodných podmienok nijako nedotknú práv, ktoré Príjemca služieb nadobudol pred dňom účinnosti zmien a doplnení Obchodných podmienok, najmä sa zmeny a doplnenia Obchodných podmienok nedotknú už zadaných alebo podaných Objednávok a uzatvorených, uzavretých alebo plnených Kúpnych zmlúv.

  • Ak by zmena zmluvných podmienok viedla k zavedeniu nových poplatkov alebo k zvýšeniu súčasných poplatkov, spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy.

12.3.    Záležitosti, ktoré nie sú upravené týmito podmienkami, sa riadia všeobecne platnými ustanoveniami poľského práva, najmä: Občiansky zákonník; Zákon o poskytovaní elektronických služieb z 18. júla 2002 (Zbierka zákonov 2002 č. 144, položka 1204 v znení neskorších predpisov); Zákon o právach spotrebiteľa; a ďalšie príslušné ustanovenia všeobecne platných právnych predpisov.

12.4.    Tieto zmluvné podmienky nevylučujú ustanovenia platné v krajine obvyklého pobytu spotrebiteľa, ktorý uzatvára zmluvu s poskytovateľom služieb/predajcom, ktoré nemožno zmluvne vylúčiť. Poskytovateľ služieb/predajca v takomto prípade zaručuje spotrebiteľovi ochranu, ktorá mu je poskytovaná na základe ustanovení, ktoré nemožno zmluvne vylúčiť.

13.  VZOROVÝ FORMULÁR NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
(PRÍLOHA 2 K ZÁKONU O PRÁVACH SPOTREBITEĽOV)


Vzor formulára na odstúpenie od zmluvy

(tento formulár je potrebné vyplniť a vrátiť len v prípade, že chcete odstúpiť od zmluvy)

- Adresát:

Paxy - VortexVR
Bytčická 76, P.O. BOX 5
01681 Žilina


support@vortexvr.sk

- Ja/my(*) týmto oznamujem/oznamujeme(*) odstúpenie od zmluvy o predaji nasledujúceho tovaru(*) zmluvy o dodávke nasledujúceho tovaru(*) zmluvy o poskytovaní nasledujúceho tovaru(*)/zmluvy o poskytovaní nasledujúcej služby(*)

 

- Dátum uzavretia zmluvy(*)/prevzatia(*)

- Meno spotrebiteľa(ov)

- Adresa spotrebiteľa(ov)

- Podpis spotrebiteľa (spotrebiteľov) (len ak sa formulár zasiela v papierovej forme)

- Dátum

(*) Nehodiace sa prečiarknite.